söndag 28 mars 2010

Femtioen.

SÖNDAG! Lediga, lediga dag. Jag gillar att vara ledig, det är alltid lika skönt på något sätt. Inatt drömde jag fina drömmar och vaknade lycklig. Var helt redo för en dag på stranden tillsammans med Alexandra, Emrah, Joe och Ferhat, men solen var inte riktigt med oss idag. Varför är det alltid så? När man väl planerar så går det alltid utför? Knas. Hur som helst, jag och Alexandra bestämde oss då istället för att dra en snabbshopping och äta frukost. Fick med mig ett par converse, 2 adidaströjor (till min kära bror) och en benchtröja hem. Helt lagom. Nu till något helt annat. Jag måste nämligen erkänna att det är rätt jobbigt att vara tjej här i Turkiet. Visserligen är jag inte blond och blåögd så dom flesta tror att jag är turk (HAHA!), men ändå så är hanskapen galet mycket på en. Jag vill inte ens äta i restaurangen på hotellet längre för servitörerna är så förbannat jobbiga. Tänkte försöka mig på ignorans-tekniken imorgon och hoppas att det funkar bättre. Annars ska jag säga att jag har en turkisk pojkvän, tips från coachen sådär. Vi får väl se hur det går. Visserligen är det skönt om man har en fuldag, men annars mest jobbigt.
Bjuder på en bild från min nybäddade säng och rumshörna innan jag avslutar. Så mamma, nu vet du att jag sover gott om kvällarna :) Jag ska verkligen försöka hinna ta lite roliga bilder också. Hoppas ni alla får en fin söndag hemma i Sverige. Och just det! En hel massa grattis till Angelica idag också! ♥



2 kommentarer:

  1. heeej TURK Rosanna .. hahaha
    nee då.. lät bara kul.. ;)

    du verkar ju ha de nice iallfall.. o håller med söndagar är bäst..

    meen du fååår säga till dom på skarpen om dom blir för jobbiga.. säg att din stora starka mördar hemie kommer o blir arg.. typ elelr nått... hmm kanske funkar...

    sköt om dej... o ha de så bra =)

    kommer ner o hälsar på...

    pusss joakim

    SvaraRadera
  2. Hej gumman.
    Rummet verkar ändå helt ok måste jag säga efter den bilden jag såg. Det var ju i alla fall vita väggar och inte mörka som jag trott hela tiden.Konstigt va man kan få för sig saker.I dag har jag träning så Skypen verkar inte funka i dag heller för oss. Försökte ringa dig i går,men du var inte uppkopplad. Hoppas att allt är bra med dig, men det är klart att det är, varför skulle det inte vara det. Din "spyperiod" är väl över nu. Antar jag.
    Sköt om dig nu vännen så hörs vi i morgon.
    Älskar dig. Kram mamma.

    SvaraRadera